TRAGEDY THURSDAY

Assalamualaikum,

what a beautiful Thursday aite? NO! NOT FOR ME.. hmmm.. pagi tadi datang2 ofis je aku dah buat drama.. hahaha.. drama apa? well, malam tadi actually aku stay up sampai pukul 3 pagi sebab nak buat thesis chapter 3.. so disebabkan lappy aku tak berapa betul so aku malas nak buat copy so aku buat kerja and thesis tu still dalam pendrive and that is the only copy.. so esok paginya guess what happen..

PENDRIVE AKU TAK BOLEH BUKAK!!!

Penat aku godek2, tekan sana, tekan sini but still tak boleh bukak langsung.. kalau hidden file kan boleh bukak kan, but ni memang dia cakap file not found. aku dah gelabah sebab ingat baru nak email dekat partner and esok dia nak tunjuk kat advisor.. aku dah pening kepala.. dahla tak cukup tidur, penat, tiba2 thesis hilang.. faham tak perasaan aku? tolonglah faham.. masa tu aku terus call partner aku bagi tahu pasal thesis hilang and aku menangis.. ya aku menangis.. kau paham tak effort kau satu malam tak tidur sebab buat kerja then esoknya benda tu hilang!! paham tak?? ok aku emosi..

so tetiba ada pakcik ni tegur aku sebab dia tengok muka aku lain macam.. bila dia tegur je aku pun menangis cam budak kecik kau tahu.. dah semua pakcik2 department aku datang berkumpul tanya macam2.. kejadah weh.. then bos aku datang tanya kenapa.. diorang bagi tahu la thesis aku hilang then inche supervisor aku yang baik hati suruh one of the pakcik bawak aku pi jumpa orang unit IT..

so aku pun pergila jumpa orang IT.. lepas beberapa minit dia godeh2 masukkan coding mende entah, delete sana delete sini

MY FILE IS RECOVERABLE!!!! :'D

Masa tu hanya Allah je tahu macam mana aku punya perasaan.. terharu, lega, sebak, sedih semua ada.. yeah, cik Alin is a drama queen.. bila balik je tempat semua pakcik2 tu berkerumun and tanya aku macam mana.. hahahaha.. masa tu baru aku rasa segan sebab aku menangis depan diorang.. pfft.. jatuh maruah.. hahahaha

but after all, aku dah selamat send dah thesis tu kat partner aku.. and thanks tu abang IT yang ketinggian comel tu sebab tolong recover kan.. i owe you a lot.. :")

so yeah.. tula tragedy Thursday aku.. harap2 lepas ni tak jadi lagi.. mati aku kena heart attack.. haih.. oh sebelum habis, aku nak cerita something.. tadi aku tengah buat kerja and ada orang tanya, 'pendrive dah okay?' aku dengan pantasnya angkat muka and nampak abang IT tu tengah tersengih.. then dia cakap..

'gelabah sampai nangis tu..'

rasa nak lempang muka abang tu and aku yakin lepasni dia nampak aku mesti dia perli lagi.. pfft.. hakak redha hakak redhaaaaaaaaaaaa... -.-

Comments

  1. hi..jalan2 sini sambil follow. jangan lupa komen dan follow blog saya . terima kasih :)

    http://www.yayacendana.com/2016/12/the-cosry-bumijaya-kiara-cosry-sdn-bhd.html

    ReplyDelete
  2. Haha...sabor akak. Kalau dia perli lagi, akak buat2 blurr jelah.. sambil2 blogwalking saya baca entry akak. Jemputlah ke blog saya.

    menorasky.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KISAH SERAMM..

I IZ AM DAMN SO HAPPY!! - CNBLUE LIVE IN KUALA LUMPUR

A SONG A DAY: HELPLESSLY