PENANG HARIAAAA... EH? BETUL KE HAA?


Assalamualaikum lovelies,

kalau korang tengok aku punya tajuk entry un korang tau aku akan cerita pasal apa kan? PENANG!!! hehehehe.. so entry kali ini aku akan cerita pasal trip aku ke penang dulu. so last sem which is last year, kelab fotografi uitm kbm telah mengadakan lawatan ke penang. wait, asal skema sangat ayat aku ni? macam nak buat report je.. muehehehe.. ok, continue. so kitorang sebenarnya ada bengkel fotografi dengan canon kat penang. kitorang pergi satu bas je sebab lawatan ni terhad. so checkidouttt....

HARI PERTAMA.

kitorang bertolak dari uitm dalam pukul 8 pagi camtu. janji jumpa pukul 7 tapi memasing lambat. pening aku uruskan pendaftaran. so perjalanan yang sangat jauh buat aku jadi sangat bosan. after a few hours kitorang sampai perak and berhenti untuk sembahyang jumaat.

cik alin, ain and irma *muka kenyang*
after that kitorang sambung perjalanan, dalam pul 5 lebih baru sampai. sumpah penat gila duduk dalam bas lelama. so petang tu kitorang takde aktiviti.. malam lepas makan malam baru ada. after isyak, kitorang turun untuk dinner and ada taklimat dari pihak canon. so kitorang un di beritahu oleh abang adli (wakil canon) yang sepanjang dekat penang dia akan pantau kitorang plus dia akan panggil beberapa orang photographer jalanan untuk bantu kitorang amik gambar yang cantik. malam tu dia ajak jalan2 dekat bandar terdekat.
ni ha aku tepek gambar kitorang bersiar2 ok?

with housemates yang excited bilik hotel cun

muka happy abg canon belanja minum. k, takde motif
HARI KEDUA

aktiviti start sangat pagi which is pukul 7 pagi. harini kitorang akan pergi beberapa tempat seperti penang art street, muzium peranakan baba nyonya and mana entah lagi. kitorang berjalan sambil ambil gambar untuk pertandingan street foto yang kitorang anjurkan. so korang layan gambar jela ok?

AHLI JAWATANKUASA  PENANG EXPLORATION 2013
1. PENANG STREET ART-art2 ni sebenarnya bukan on the same street, dia merata2 kat bandar. so korang kene berjalan kaki untuk tengok kolaj2 kat dinding ni. tapi overall memang cun.








2. RUMAH PERANAKAN BABA AND NYONYA- korang nak masuk kene bayar but aku tak tau harga since ketua rombongan yang belikan tiket.. oh!! kitorang bayar rm10 sebab kitorang datang in a big group, so dapat murah.. hee










and then we actually took BUNDLES of selfies while waiting for the result of he street photography competition. well, nama pun perempuan kan? hahaha.. orang lain sibuk amik gambar untuk pertandingan, kitorang sibuk amik gambar untuk kenangan.. well.. who cares.. *flips tudung*






HARI KETIGA/LAST DAY

memandangkan hari sebelum kitorang dah penat berjalan, berselfie, bermakan dan bersebagainya. so next day ni memang semua muka cm hape je sebab penat. hahaha.. so hari last ni kitorang punya tempat utama nak pergi adalah BUKIT BENDERA!! weee... :D






NAMPAK TAK THE WHOLE PENANG?? NAMPAK KAN!!


 okay!! that's it la.. sorry la spam mata korang dengan gambar melaambak ni.. untuk sesiapa yang nak pergi penang sila la sebab banyak tempat boleh pergi.. have a nice trip okay. and kepada sesiapa yang tak suka tengok gambar aku, aku hadiahkan satu gambar ni..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

HUWARGHHHH...!! tak suka? aku tak heran.. *flips tudung*


till we meet again and assalamualaikum.. :)

Comments

Popular posts from this blog

KISAH SERAMM..

I IZ AM DAMN SO HAPPY!! - CNBLUE LIVE IN KUALA LUMPUR

A SONG A DAY: HELPLESSLY