DOA YANG MAKBUL

Assalamualaikum,

minta maaf sebab aku dah lama tak  update blog ya, aku tengah berusaha untuk menyeimbangkan intern dan thesis.. dan aku sekarang tinggal nyawa2 ikan je ni.. penat oi.. ok takpe, aku akan cuba adakan masa untuk update entry ya.. k back to the story, actually aku ada satu habit.. habit ni selalu membuatkan mak aku bertukar jadi hulk.. habit apa? korang baca jela perbualan aku dengan mak aku..

Dulu2
Aku: mak, adik tak kahwin tau.. adik nak jaga mak ayah bawak makan sedap2, bercuti semua..
Mak: apa???? tak yah mengada la dik.. bla bla bla.. *masukkan suara mak2 tengah membebel*

Tak berapa dulu
Mak: hensem budak tu..
Aku: hensem.. ala tapi entah2 playboy.. tu sebab adik tak nak kahwin..
Mak: adik ni.. *masukkan suara mak2 tengah membebel*

Baru sikit
Aku: mak, nanti mak dah tua mak duduk dengan adik je tau.. yela adik kan tak nak kahwin..
Mak: *jelingan maut membunuh* *masukkan suara mak2 tengah membebel*

seperti yang pernah di ceritakan, aku memang paranoid untuk berkahwin atas sebab2 yang munasabah bagi aku laaaa.. mak aku sangat mengamuk kalau aku cakap aku tak nak kahwin.. bagi dia apa yang aku cakap tu satu doa.. but, strange things happen baru2 ni..

Baru la jugak
Aku: mak, adik tak nak kahwin..
Mak: tak pe.. biasanya orang tak nak kahwin ni la yang kahwin paling awal..
Aku: *gulp*

Baru2 ni
Mak: cuba muka tu senyum sikit.. ni jalan masam je.. mana orang tak lari..
Aku: ala.. muka tak cantik buat apa nak senyum.. tak ada orang nak pun..
Mak: ada je orang nak.. jangan paranoid sangat la.. mak sentiasa doa pasal jodoh anak2 mak..
Aku: mak carikan jela pakwe.. adik malas nak cari..
mak: okay..

aku tak tahu mak aku ni makin scary ataupun dia cuba bersikap optimis.. tapi yang pasti aku seram la..
and baru2 ni aku mak aku bagi satu berita yang mengejutkan..

berita apa? aku tak nak bagi tahu korang tapi anggap jela doa mak aku makbul.. jeng jeng jeng..

akhir kata,

aku menyesal provoke mak aku and asyik cakap tak nak kahwin..


ANDWAEEEEE... *credit to google*

korang doakan yang baik2 ya.. aminn.. sampai masa aku kongsi cerita dengan korang.. :)

Comments

Popular posts from this blog

KISAH SERAMM..

I IZ AM DAMN SO HAPPY!! - CNBLUE LIVE IN KUALA LUMPUR

A SONG A DAY: HELPLESSLY