GEMUK

Seperti yang kalian nampak pada gambar aku di sebelah kanan blog, aku memang besar.. kalau nak di ikutkan sebenarnya aku tak ada la besar sangat tapi sebab aku pendek, so aku nampak makin mokmok.. ya, itu ayat yang sangat sesuai di gunakan untuk bentuk badan aku, mokmok (suka hati aku la nak guna ayat apa, ni blog aku okay).. so sambung cerita, kebelakangan ni.. not so kebelakangan la.. dah lama dah sebenarnya benda ni happen.. ada satu soalan yang orang selalu tanya aku dan membuatkan mood aku bertukar dari Puteri Gunung Yang Ayu dan Sopan kepada Raksasa Gunung Berapi.. apa soalan itu?

'ALIN KALAU KURUS MESTI CANTIK KAN.. TAK NAK KURUS KE ALIN? CUBA LA DIET..'

Boleh dikatakan hampir 99.99% orang akan tanya benda ni kat aku termasuk la mak and ayah aku.. huh... sedih betul bila family pun tanya soalan sama.. :'(

aku sebenarnya tak marah pun orang nak panggil aku gemuk ke, obesiti ke, belon ke.. sebab aku memang mokmok pun.. aku suka perkataan mokmok ni, dia memberi aura positif kepada aku.. huhuhu.. aku memang gemuk so yeah, kau cakap la apa pun aku ok je.. mungkin sebab dah besar kot.. kalau dulu orang panggil gemuk, aku mesti balik rumah nangis dalam selimut.. konon nak nampak kecik.. bongok betul aku ni.. but now dah besar kot.. aku tak kisah..

tapi masalahnya ni kau suruh aku diet sebab nak nampak cantik.. kalau alasan kau 'Alin diet la, nanti kurus dan sihat' haa.. aku terpujuk la jugak mendengar alasan kau.. ni kau suruh aku kurus sebab nak nampak cantik.. aku tak tahu la aku paranoid ke apa tapi aku ni hodoh sangat ke? kena kurus dulu baru kau nak kawan dengan aku? pfft..

aku paham mokmok ni tak baik untuk kesihatan.. aku tahu.. tapi nak kurus bukan senang.. nak diet bukan senang.. kau sejak dulu memang kurus boleh la kau cakap aku pemalas sebab tu tak boleh kurus dan bla bla bla.. do you know how i struggle to diet before ni and i hampir mati?? you dont know kan.. so jangan cakap orang gemuk ni banyak makan sebab tu gemuk.. ada je orang tak banyak makan tapi dia badan mokmok.. orang sekarang ni suka judge tanpa nak tolong.. you guys can go to hell with ur stupid judgement attitude.. i dont give a damn bout your stupid judgement kay?

so yeah, aku just nak luahkan perasaan sebab baru tadi ada orang tanya benda yang sama.. aku hanya mampu senyum dan menyumpah di dalam hati.. muahahahaha..

aku rasa lepas ni kalau orang tanya benda sama aku nak jawab macam ni.. 

Mereka: Alin bila nak kurus?? kalau kurus mesti cantik..
Me: tengok la bila2 nak kurus aku diet.. btw, you are not that slim and pretty either.. go and fix yourself first.. *flipselendang*

hahahaha.. i'm not that kejam tapi kalau situasi memaksa aku akan jawab macam atas ni.. peduli la kau kecik hati ke apa, aku yg sakit hati ni kau tak kira? pffft..

bye!!! :)

Comments

Popular posts from this blog

KISAH SERAMM..

I IZ AM DAMN SO HAPPY!! - CNBLUE LIVE IN KUALA LUMPUR

A SONG A DAY: HELPLESSLY