MUSHY MUSHYYYYYY SOUP....

Assalamualaikum lovelies,

     entry kali ni aku nak kongsi dengan korang cara nak buat garlic bread plus mushroom sup untuk minum petang. tadi aku terlebih rajin, so buat la benda yang aku tak penah buat ni. resepi dia simple je.. dalam beberapa minit dah boleh siap.. so, chekidoutttt.....

 RESEPI MUSHROOM SOUP DAN GARLIC BREAD.

1. potong cendawan dan bawang putih secara dadu. (jumlah dia terpulang kepada korang)


2. ambil isi ayam, potong bentuk dadu dan perapkan dengan black pepper powder.


 3. panaskan sedikit minyak dalam kuali then masukkan cendawan, bawang putih dan ayam yang dah di perap *nak guna butter pun boleh*. tunggu dalam 3-5 minit then masukkan susu low fat dan kiub pati ayam. aku guna half je kiub tu. kalau korang nak lagi creamy boleh je guna susu full cream. ayah aku tak sihat so terpaksa guna susu low fat.. huhuhu..


4. last sekali, korang masukkan la garam , parsley dan black pepper. kalau tibe2 korang tengok mushroom sup korang tak pekat, korang boleh tambah sikit tepung gandum yang di campur dengan air. tp jangan banyak sangat, nanti pekat gilos.. hehehe. so kalau korg ikot macam kat atas ni insya Allah jadi macam ni.. TARAAA...

  
dah siap mushroom sup kita buat garlic bread plak oceyy??

     cara nak buat garlic bread senang je.. amik garlic spread and sapu kat roti then masukkan dalam toaster. SIAP!! hahahaha.. aku guna spread yang ni sebab sedap gilos.. jap aku tepek gambar..


HASILNYAAAA..............

senangkan nak buat?? hehehe.. ok la, aku pun dah kenyang ni, so nak tengok movie. SELAMAT MENCUBA!!

     till we meet again, love you guys, XOXO. Assalamualaikum.. :)

Comments

Popular posts from this blog

KISAH SERAMM..

I IZ AM DAMN SO HAPPY!! - CNBLUE LIVE IN KUALA LUMPUR

A SONG A DAY: HELPLESSLY